Taxaties bedrijfsmatig onroerend goed.

 

Ook voor het taxeren van bedrijfsmatig onroerend goed zoals winkels, kantoren en bedrijfshallen bent u bij ons aan het juiste adres. Door intensieve studieprogrammaís en voortdurend plaatselijk marktonderzoek blijven wij op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de complexe materie van het zakelijke vastgoed.

 

Wanneer is een taxatie zoal nodig?

In de meeste gevallen zal het laten opmaken van een taxatierapport nodig zijn voor financiering. U hebt een bedrijfspand gekocht en u wilt dit financieren. De geldverstrekker zal dan in de meeste gevallen om een taxatierapport vragen want hij wil met dit rapport zekerheid hebben over de waarde van het onderpand ( het gekochte bedrijfspand ) voor de hypothecaire lening.

Echter ook voor andere doeleinden kan het nuttig zijn om een taxatierapport op te laten maken.

Denk hierbij aan onder andere:

Het verkrijgen van inzicht in de waarde van een bedrijfspand dat u wilt kopen of verkopen.

Een WOZ contrataxatie in verband met een bezwaar- of beroepschrift.

Het bepalen van de waarde in verband met een aanslag successierechten.

Een objectieve waardebepaling in geval van boedelverdeling bij een echtscheiding.

Het vooraf bepalen van de waardestijging in geval van verbouw of aanpassing van uw bedrijfspand.

Het bepalen van de reŽle huurwaarde van uw pand alvorens u gaat verhuren.

Het bepalen van de waarde in het economische verkeer ten behoeve van opname in de boekhouding.

Het laten bepalen van de herbouwwaarde ten behoeve van het afsluiten van een brandverzekering.

 

 

Door onze jarenlange ervaring in het taxeren van bedrijfsonroerend goed en doordat wij gecertificeerd zijn bij de stichting VastgoedCert bent u gegarandeerd van een correcte en geaccepteerde taxatie.